Onderwijs en Didactische ondersteuning

Voor scholen ben ik in te zetten, voor (on)bepaalde tijd, als zelfstandige (ZZP-er). Dit zowel als leerkracht en kindercoach alsook voor opdrachten als huiswerkbegeleider/ondersteuner van leerlingen binnen de basisschool. Ik ben gediplomeerd leerkracht, gediplomeerd kindercoach en ervaren didacticus. Niet alleen scholen; ook als ouder kunt u mij benaderen voor het geven van huiswerkbegeleiding/ondersteuning van uw kind.

Als leerkracht kan ik zelfstandig werken en ben ook graag onderdeel van een team. Sociale veiligheid en communicatie zijn competenties die voor mij onmisbaar zijn in een werkomgeving. Zowel in samenwerking met collega's, als met de leerlingen alsook voor de leerlingen onderling. Ik zal, mede daarom, altijd afstemmend op en vanuit écht contact met de leerling werken. Ziehier mijn CV voor meer informatie over mijn competenties en inzetbaarheid als leerkracht. Belangrijke kenmerken die u in mijn CV zult vinden zijn: Ervaring, Sociale Veiligheid, Executieve Functies, HGW, doorgaande lijnen, ed.

Mijn expertise qua didactische ondersteuning ligt bij de basale vakken als rekenen, taal, lezen, schrijven en spelling. Door de ervaring van ongeveer 20 jaar binnen het basisonderwijs, ben goed op de hoogte van doorgaande lijnen. Daardoor stap ik makkelijk in en kan ik vrij snel aan de slag met de prioriteiten per leerling. Ik zal altijd op een coachende manier werken; dat wil zeggen dat ik het proces en de specifieke situatie van de leerling voorop zet t.o.v het snelle resultaat. Dit zorgt ervoor dat de leerling eigenaar is waardoor de verandering/verbetering die optreedt, het beste beklijft. Ziehier eventueel mijn CV voor meer informatie.

Als kindercoach begeleid ik leerlingen vanuit hun arrangement maar ook wanneer er geen arrangement is, kan een leerkracht aangeven, vaak via de IB-er, dat een leerling een steuntje of duwtje nodig heeft. Dit zijn dan vaak kortlopende trajecten van ongeveer 5 tot 8 momenten onder schooltijd. Wat ik hier vooral belangrijk vindt is dat een kind zich gezien en gehoord voelt om te kijken welke weg het beste aansluit. Ik werk regelmatig methodisch; graag gebruik ik dan de methode van 'Wijzer' over executieve functies en gedrag en de manier van 'Groeitaal' over o.a. zelfvertrouwen en leren leren. De situatie vraagt vaak ook om een stuk gebruik van intuïtie. Dit kan vooral voorkomen als er een situatie rondom verdriet, scheiding of verlies speelt. We werken uiteindelijk bijna altijd aan het vergroten van kennis van eigen emoties en gedrag. Zo buigen we het 'probleem' om naar zelfkennis en handelend vermogen. Kijk gerust verder op deze website voor meer informatie over mij als coach. De tarieven voor de basisscholen verschillen van de tarieven voor particulieren.